Regulamentul cu privire la monitorizarea imparțială a satisfacției pacientului

Regulamentul cu privire la monitorizarea imparțială a satisfacției pacientului

R E G U L A M E N T

cu privire la monitorizarea imparțială a satisfacției pacientului

 

         Întru executarea H.G. nr.892/2018 privind aprobarea Planului sectorial de acţiuni anticorupţie în domeniul sănătăţii şi asigurării obligatorii de asistenţă medicală pentru anii 2018-2020, IMS SCBI ”Toma Ciorbă” a elaborat și a aprobat prezentul regulament despre următoarele.

CAPITOLUL I

DISPOZIȚII GENERALE

Articolul 1. Scopul prezentului regulament

  1. Prezentul Regulament stabilește procedura pentru monitorizarea imparțială a satisfacției pacientului la nivel instituțional, precum și conține norme despre dezvoltarea și realizarea studiului cu privire la satisfacția pacienților.

CAPITOLUL II

PROCEDURA DE MONITORIZARE IMPARȚIALĂ A SATISFACȚIEI PACIENTULUI LA NIVEL INSTITUȚIONAL

         Articolul 2. Elaborarea chestionarului

  1. În vederea aprecierii serviciilor medicale prestate, conducerea instituției medico-sanitare va dispune, în temeiul prezentului regulament, elaborarea chestionarului privind satisfacția pacientului la nivel instituționale;
  2. Chestionarul va fi aprobat pe un termen nelimitat, iar prin ordinul conducerii instituției medico-sanitare poate fi actualizat, după caz;
  3. Forma chestionarului este expusă în Anexa nr.1 la prezentul regulament;
  4. Orice chestionar care nu va respecta conținutul din prezentul regulament se va considera nul, iar rezultatele sistematizate ca urmare a utilizării unui chestionar eronat vor fi considerare nevalabile.

Articolul 3. Publicarea și promovarea chestionarului

  1. Chestionarul privind satisfacția pacientului se publică pe pagina web a instituției - www.tomaciorba.md, precum și va fi accesibil în toate secțiile instituției medico-sanitare;
  2. Personalul va promova chestionarul în rândul pacienților;

Articolul 4. Chestionarea pacienților

  1. Pacienții vor fi chestionați la externarea de către medicul care va semna fișa de externare;
  2. Chestionarele scrise vor fi propuse spre completare fiecărui al 5-lea pacient externat, iar fiecărui pacient nechestionat i se va aduce la cunoștință despre posibilitatea chestionării online pe pagina web a instituției;
  3. Chestionarele completate vor fi transmise în termen de 24 de ore șefului de secție și se vor înregistra într-un registru special de evidență a acestora la nivel de secție;
  4. Persoanele care nu vor avea posibilitatea să răspundă la chestionar la externare vor fi informate că pot răspunde la întrebări pe pagina web a instituției – www.tomaciorba.md;
  5. Trimestrial, dar nu mai târziu de data de 3 a lunii următoare, șefii de secție vor prezenta conducerii instituției medico-sanitare chestionarele completate și o notă informativă despre numărul de pacienți externați în perioada de referință.

Articolul 5. Sistematizarea informațiilor din chestionare

  1. Informațiile vor fi sistematizate pentru fiecare trimestru în baza chestionarelor prezentate de către șefii de secție și a celor completate online;
  2. Persoana responsabilită de sistematizarea informațiilor va fi desemnată de către directorul instituției medico-sanitare;
  3. Rezultatele sistematizării informațiilor vor fi raportate conform normelor în vigoare, precum și vor fi publicate pe pagina web a instituției.

Articolul 6. Protecția datelor cu caracter personal

  1. Ținând cont de faptul că chestionarele nu sunt nominale, măsurispecifice cu privire la protecția datelor cu caracter personal conform legii speciale nu se impun.

CAPITOLUL III

DISPOZIȚII FINALE

         Articolul 7. Intrarea și vigoare și executarea prezentului regulament

  1. Prezentul regulament intră în vigoare din data aprobării lui prin ordinul conducerii instituției medico-sanitare și se execută conform H.G. nr.892/2018 privind aprobarea Planului sectorial de acţiuni anticorupţie în domeniul sănătăţii şi asigurării obligatorii de asistenţă medicală pentru anii 2018-2020;
  2. La expirarea planului menționat supra, regulamentul se va aplica până la intrarea în vigoare a altor acte normative care pot impune modificarea sau pot duce la anularea acestuia.